Watercress - Cancer Fighter? |

From this month's American Journal of Clinical Nutrition, an Ulster University study reveals that eating 85 grams (about 3 ounces) of watercress daily could inhibit the growth of cancer cells and even kill them.
"Professor Ian Rowland, who led the study, published in this month's American Journal of Clinical Nutrition, said: "Population studies have shown links between the intakes of cruciferous vegetables like watercress and a reduced risk of a number of cancers. However, such studies don't give direct information about causal effect. "What makes this study unique is it involves people eating watercress in easily achievable amounts, to see what impact that might have on known bio-markers of cancer risk, such as DNA damage."NOTE: Study funded by The Watercress Alliance, a group of watercress farmers from the UK.
Daily intake of watercress can reduce cancer risk - Food Business Review
A bagful of cress a day may keep cancer cells at bay, study suggests - Guardian Unlimited
Taking the super-gloss out of superfoods - The New Zealand Herald


Comments
I guess its time for me to start eating more watercress. I'll just assume that this doesn't mean its OK to smoke.
Posted by: Jeff Deasy | February 17, 2007 04:06 PM